-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51993 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چند عالم وجود دارد و مراد از عالمين چيست ؟
بنا بر نظر مفسران مقصود از ( ( عالمين ) ) عالم همه موجودات ؛ يعني ، عالم هر نوعي از موجودات چون عالم جمادات ، عالم نباتات ، عالم حيوانات و عالم انسان است و نيز عالم هر گروهي از مردمان است كه در منطقه اي خاص و با زبان ويژه سخن مي گويند چون عالم عرب و عالم عجم . خداوند متعال تمامي اين عوامل را ربوبيت كرده و آنها را تدبير مي كند، ( نگاه : علامه طباطبايي ، سيد محمد حسين ، الميزان ، موسسه الاعلي للمطبوعات ،بيروت ، چاپ دوم 1393ه ، ج 1، ص 21 ) . اما اين كه ( ( دو عالم وجود دارد ) ) چنين نيست ؛ بلكه در يك نظر كلان سه عالم هست عالم ماده و مادي ، عالم مثال و مثالي و عالم مجرد .هر يك از اين عالم ها دردرون خود عوالمي دارند كه طرح تفصيلي آن در اين مقام نمي گنجد.1- اولين عالم ، عالم تجرد و جبروت است كه عالم بالاتر و نزديك تربه مبدا متعال است و موجودات آن از مراتب وجودي بالاتري برخوردارند .عالمي كه در جاي خود داراي عوالمي است كه بعضي برتر از بعضي ، و برخي مترتب بر بعض ديگر و نشات گرفته از آن است . 2- عالم بعدي ، عالم مثال و برزخ يا ملكوت است كه مترتب برعالم اول و متاخر از آن و نشات گرفته از آن است كه در جاي خودداراي عوالمي بوده كه بعضي برتر از بعضي و بعضي مترتب بر بعض ديگر و نشات گرفته از آن است . 3- عالم جسم و جسمانيات و يا نظام مادي است كه عالم شهادت و ناسوت نيز ناميده مي شود و آخرين عالم از عوالم وجود و هستي است و نشات گرفته از عالم مثال ومترتب بر آن است براي آگاهي بيشتر رجوع كنيد به كتب : معاد يا بازگشت به سوي خدا، محمد شجاعي ، ج 1، ص 212 - 226 .;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.